Sydney/ Dee Why - Reisverslag uit Dee Why, Australië van krisje en bjorn gaat je niks aan - WaarBenJij.nu Sydney/ Dee Why - Reisverslag uit Dee Why, Australië van krisje en bjorn gaat je niks aan - WaarBenJij.nu

Sydney/ Dee Why

Door: Bjorn

Blijf op de hoogte en volg krisje en bjorn

12 Oktober 2015 | Australië, Dee Why

Hoe lang is het nu geleden dat ik een verslag heb geschreven? Een week of 2?
Zoveel spannends is er niet echt gebeurd in die 2 weken.
Ik heb vooral vrij gehad en kris heeft veel gewerkt dus beviel goed hahaha.
Nee geintje, de vrije dagen bevielen wel maar het niet kunnen werken en hele dagen alleen zitten werd nogal snel saai. Vooral omdat het weer niet altijd mee wil werken.
Gelukkig is daar verandering in gekomen en kan ik nu eindelijk ook volle bak aan het werk.
Het nieuwe restaurant is klaar en woensdag gaat alles beginnen, ik ben benieuwd.

Op een van onze vrije dagen besloten we om de attracties van Sydney te bezoeken.
Overal werd reclame gemaakt voor een combipas die goedkoper was dan losse kaartjes, dus dat klonk goed in onze oren.
Het was een kort dagje...
We begonnen bij Manly Sealife Sanctuary, een opvang/ aquarium. Het totale pand bestond uit een little pinguïn opvang( die hier ook in het wild voorkomen al hebben we die nog niet gezien) en een groot aquarium waar wat haaien in zwommen.
Leuk om te zien maar het viel wel wat tegen.

De dag er na zijn we naar de Sydney Tower geweest, een toren van 309 meter hoogte met een geweldig uitzicht over heel de stad tot aan de blue mountains.
Nadat we een half uurtje van het uitzicht genoten hadden zijn we naar Sydney Sealife gegaan.
Wederom een aquarium.
Deze was groter dan die van Manly met verschillende haai en rog soorten.
ook hadden ze doejongs zitten, een Indische zeekoe soort.
Interessant om te zien maar het waren meer looproutes dan aquaria dus hier waren we ook snel weer doorheen.
Dus op naar Wild life Sydney zoo, een kleine dierentuin in het centrum van Sydney.
Hier zaten vooral koala's en kangoeroes. Ook hadden ze een vlindertuin waar we 2 schildpadden en 3 vogels ontdekt hadden maar geen vlinders...
Een leuke dierentuin maar ook dit viel tegen, misschien dat onze verwachtingen te hoog waren door de vele reclames voor alle attracties, en ook wel omdat de prijzen zonder die combipas echt niet mis waren.
Achja, we hadden Madame Tussauds nog.
Op een aantal nationale bekendheden na leek deze verekkes veel op die in Londen. En die van Amsterdam.
Ook dit viel dus weer een beetje tegen maar verder klagen we niet hoor hahaha.
Wel heel veel leuke/ mooie foto's kunnen maken in de parken dus dat maakte veel goed.

Verder vermaken we ons op onze vrije dagen door verschillende plaatsen in de buurt te verkennen.
Zo hebben we al een keer geluncht in Mona Vale met Zoë, een collega van Kris.
Lekker gegeten bij een tentje aan het strand en na de lunch hebben kris en ik daar nog lekker op het strand gelegen.
Vandaag zijn we naar Palm Beach gegaan.
Dit strand ligt op een uur met de bus rijden van ons vandaan maar het was er echt mooi!
Ook loopt daar een mooie wandelroute met als eindpunt de vuurtoren die boven op de berg staat.
Helaas sloeg het weer om toen we de wandeling wilde gaan maken dus zullen we nog een keer terug moeten.
Volgende week willen we gaan wandelen in de Blue Mountains, een bergketen 175 km ten zuiden van Sydney.
Dit gebied, dat zn naam te danken heeft aan de blauwe gloed in de lucht veroorzaakt door de grote hoeveelheid eucalyptusbossen, staat op de
Unesco werelderfgoed lijst dus we zijn erg benieuwd!
Foto's hiervan zullen ook zeker volgen!

We zijn ondertussen ook verhuisd van Manly naar Dee Why, een plaatsje 20 minuten verderop.
Hier is het een stuk rustiger dan in Manly dat vooral voor de stadsmensen gezien werd als een ideale strandlocatie waardoor het strand op warme dagen overbevolkt was.
Wel zijn hier dus een stuk minder kroegjes, eettentjes en winkels maar dat wordt goed gemaakt door heel veel natuur.

We wonen bij een Braziliaans koppel dat totaal al een jaar of 6 in Australië woont.
Lucas is 32, houdt van sporten, films kijken en van stilte als hij gaat slapen....
Fernanda is 31 en super aardig, klaagt alleen tegen hem (in het Portugees dus we verstaan er geen zak van maar het lijkt er op dat hij vaak op z'n ballen krijgt hahaha)
Verder zijn het hele leuke mensen waar je op z'n tijd een biertje mee kan drinken en in mijn geval mee kan gaan sporten.
Wat sporten? Ja sporten, ook ik doe wel eens iets aan lichaamsbeweging.
Niet veel hoor, van m'n bed naar de bank lopen is voldoende ;)
Toen we hier net kwamen wonen waren bij de Aldi mountainbikes en fietskleding in de aanbieding.
Heb toen meteen alles maar aangeschaft en heb er nu al een paar ritjes op zitten samen met Lucas.
Tijdens een van die ritjes hebben we bij Shelly Beach ( strandje vlak bij Manly) een haai zien springen!
Ook heb ik de eerste box les er opzitten met hem, zoals ik zei, hij is een sportfanaat en mij bevalt het goed om mee te gaan.

Eindelijk!
Zondag moest ik om 3 uur beginnen bij The Jah Bar en was s'ochtends dus lekker met Kris naar t strand gegaan.
Dit is maar een minuut of 7 lopen van het appartement dus ook dat is relaxed!
Anyway, we zaten lekker een ijsje te eten op een bankje bij het strand en opeens stond iedereen stil en naar de zee te kijken.
Ik dacht eerst dat iedereen naar die surfende opa aan het kijken was waar ik ook al even naar keek tot Kris opeens naar een andere plek wees.
Daar zwommen een stuk of 20 dolfijnen op hun dooie gemakje door de baai heen.
De eerste keer dolfijnen gezien buiten de dierentuin hahaha

Het bevalt ons hier nog steeds en het voelt het zelfde aan als thuis. Alleen dan met lekker weer!
Doordat we de komende maanden vooral zullen werken zal er niet zo vaak meer een verhaal online komen maar zullen we jullie op de hoogte houden via Facebook of Whatsapp.

Gr Kris en Bjorn

• 12 Oktober 2015 - 12:52

De Broer Van Henk De Vries:

first, again :) wel opletten met sporten bjorn straks kom je nog afgetraind terug. Dat kan je niet de dikke gezellige kok uithangen

• 12 Oktober 2015 - 19:03

Lia Verbeek:

Goed om te horen dat jullie het leuk hebben. Wij zijn herlijk aan het genieten in Frankrijk, al mooi weergehad. Vandaag is het wat minder. Namens ons zessen heel veel franse groetjes. Xxx

• 13 Oktober 2015 - 12:42

Ingrid:

Blij dat het goed gaat met jullie ,dir is de eerste keer dat ik t verslag lees . Erg mooi verslag jullie zien veel en maken veel mee, meer als in ons koude kikkerlandje .geniet en wij kijken uit naar t volgende verslag love jullie

• 09 December 2015 - 20:34

Carla:

Hoi Kris en Bjorn,

Het kerst gevoel begint weer langzaam te komen. Wij zijn met de kerstdagen in België met Lia / Andre / Bregje / Mark Dex en Teddy. We hebben in de Haen een huisje gehuurd. Lekker in de wind langs het strand wandelen. ( nu al zin in ).
    Jos is geopereerd aan zijn schouder, moet nog 2 weken in een mitella en dan langzaam aan fysiotherapie. Heeft nu nog behoorlijk wat pijn.
    We gaan in juni / juli en misschien nog wat dagen van augustus met Maria ( mijn vriendin ) met de camper naar Noorwegen. We hebben vorige maand een camper gekocht om dit soort reizen te gaan maken. Kan natuurlijk nu we beide niet meer hoeven te werken.
    We gaan gewoon met de grijze golf mee.
    Als het goed bevalt dan wil ik ook nog een paar maanden naar Griekenland om daar te gaan eiland hoppen,lijkt me ook geweldig.
    Ik hoop dat het jullie goed gaat, hele fijne feestdagen,geniet ervan..
    Dikke knuffel en kus. Jos / Carla XXXX